Rodičovské školy, nová iniciativa
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2018
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá tématem "rodičovských" škol. Cílem je zjistit, jaký je smysl a jaké jsou cíle "rodičovských škol, co rodiče motivuje k zakládání těchto škol a jaké je pojetí svobody vzdělání v představách rodičů.
V teoretické části bakalářské práce je věnována pozornost alternativní pedagogice a svobodnému vzdělávání v zahraničí se zaměřením na školy Sudbury Valley School a Summerhill. Dále pak uvádí "rodičovské" školy, které již v České republice existují.
Pro napsání praktické části bakalářské práce byl zvolen kvalitativní metodologický přístup, který byl prováděn metodou rozhovoru, pro získání dat byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Informanti jsou iniciativní rodiče, kteří se podíleli na zakládání "rodičovských" škol.
Rozsah stran
50 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Humanitní studia
Studijní program
Humanitní studia
Signatura tištěné verze
D37480
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
alternativní pedagogika, Montessori pedagogika, svobodné vzdělávání, Sudbury Valley School, Summerhill School, iniciativní rodiče, alternative pedagogy, Montessori pedagogy, free education, Sudbury Valley School, Summerhill School, initiative parents