Digitální knihovnaUPCE
 

Duch, věda a vzdělání v Jaspersových úvahách o univerzitě

ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

2017

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Abstrakt

Článek představuje Jaspersovo pojetí univerzity v souvislosti se třemi základními pojmy jejího určení: duch, vzdělání a věda. V jádru Jaspersovy koncepce stojí humboldtovská idea univerzity, která je založena na spjatosti vědy a výuky, z níž vzchází vzdělání. Univerzitu chápe Jaspers jako specifické místo, které má být zasvěceno hledání pravdy. Jakkoli mnozí kritici této Jaspersově představě vytýkají, že jde o neaktuální a neproblematizovaný relikt idealismu 19. století, Jaspers především po druhé světové válce poukazuje na neodlučitelnost vědy a humanity a na specifický význam univerzity pro zachování a obnovu demokratické společnosti.

Rozsah stran

p. 6-20

ISSN

1210-3691

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Výtvarná výchova : časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní, volume 1, issue: ročník 57, číslo 3-4/2017

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Univerzita, věda, vzdělání, filosofie, idealismus, Jaspers, University, Science, Education, Philosophy, Idealism, Jaspers

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced