Digitální knihovnaUPCE
 

Seasonal analysis of total premiums written of the motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016 from the marketing perspective

Článekpeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2017

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Abstrakt

The insurance sector is in many ways unique, because insurance companies must use specific marketing tools to satisfy their customers and insurance companies have with customer’s long-term relationships. Insurance companies must continuously monitor the insurance market, especially type of demand for insurance products and customer requirements. The number of registered vehicles in the Czech Republic is annually increasing, which causes an increase of total premiums written of the motor third party liability insurance and insurance companies must monitor this insurance product and analyse demand for it. The aim of this article is to analyse the seasonality of total premiums written of motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016.

Rozsah stran

p. 57-63

ISSN

1335-4205

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Komunikácie: Communications (Scientific Letters of the University of Žilina), volume 19, issue: 4

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

non-life insurance, motor third party liability insurance, seasonal analysis of time series, Henderson moving average filter, neživotní pojištění, pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, analýza sezónnosti časových řad, Hendersonův filtr klouzavého průměru

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced