Wayside Diagnosis of Wheelset Faults of Metros using One-period Analysis

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Kilinc, Onur cze
dc.contributor.author Vágner, Jakub cze
dc.date.accessioned 2018-02-27T03:01:53Z
dc.date.available 2018-02-27T03:01:53Z
dc.date.issued 2017 eng
dc.identifier.isbn 978-605-01-1072-2 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/69979
dc.description.abstract This research is focused on detection of wheelset faults of Prague metro train set of type 81-71M using vibration sensors on the wayside with the contribution of a novel one period analysis. Vibration sensor activities for each metro passing are recorded by two accelerometer sensors which are mounted on both right and left rail for all day while metros are in routine operation. Signal samples of two known faulty wheels of a wheelset on ID-108 metro are used as ground truth information in comparison to ID-119 healthy data. The database has 16 faulty signal samples against 16 healthy ones. Three different methodologies; Wavelet Packet Energy (WPE), Time-Domain Features (TDF) and Linear Configuration Pattern Kurtograms (LCP-K) are used with Fisher Linear Discriminant Analysis and Support Vector Machines classifiers. Outstanding results are observed among proposed techniques up to 100%. Proposed methods may be used for a cost-effective wayside diagnostic system for railway vehicles. eng
dc.format p. 23-26 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher The Chamber of Electrical Engineers, Eskişehir branch eng
dc.relation.ispartof International Symposium on Electrical Railway Transportation Systems : symposium proceedings eng
dc.rights Pouze v rámci univerzity eng
dc.subject wayside diagnostic eng
dc.subject wheelset faults eng
dc.subject metro eng
dc.subject one-period analysis eng
dc.subject traťová diagnostika vozidel cze
dc.subject vady dvojkolí cze
dc.subject jednootáčková analýza cze
dc.title Wayside Diagnosis of Wheelset Faults of Metros using One-period Analysis eng
dc.title.alternative Traťová diagnostika vad dvojkolí vozů metra pomocí jednootáčkové analýzy cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Tento výzkum je zaměřen na detekci vad dvojkolí u vozů pražského metra typu 81-71M pomocí snímačů vibrací umístěných na trati a to za pomocí nové metody nazvané jednootáčková analýza. Záznamy snímačů namontovaných na levé a pravé kolejnici byly pořízeny během běžného provozu metra. Byly porovnávány signály dvou dvojkolí soupravy ID-108 se známou poruchou oproti záznamům soupravy ID-119, která byla bez poruchy. Databáze pro výpočet má 16 záznamů s poruchou a 16 záznamu bez poruchy. Byly použity tři metodiky: WPE, TDF a LCP-K v kombinaci s klasifikátory FLDA a SVM. U navržených metodik jsou pozorovány úspěšnosti detekce poruchy až 100%. Navrhované metody mohou být použity pro efektivní diagnostický systém pro kolejová vozidla. cze
dc.event 3rd International Symposium on Electrical Railway Transportation Systems, ERUSIS 2017 (27.10.2017 - 28.10.2017, Eskişehir) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.project.ID TE01020038/Centrum kompetence drážních vozidel eng
dc.identifier.obd 39879358 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet