Reflexe náboženství ve vzdělávání s důrazem na analýzu českých středoškolských materiálů
Disertační práceOmezený přístupDatum publikování
2014
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
První část práce se zabývá obecným uvedením do problematiky vztahu náboženství a vzdělávání v evropském kontextu. Reflektovány jsou dosavadní diskuse, současné modely vztahu náboženství a vzdělávání ve vybraných evropských státech i praktické přístupy. Druhá část textu se soustředí na situaci v České republice. Vedle představených kurikulárních dokumentů jsou analyzovány vybrané středoškolské učebnice. Analýza sleduje, jakým způsobem autoři uchopují fenomén náboženství, jakou roli mu v historickém vývoji přisuzují a jakou roli náboženství hraje v interpretaci současných událostí.
Rozsah stran
188 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
práce není přístupná
Název akce
ISBN
Studijní obor
Religionistika
Studijní program
Filozofie
Signatura tištěné verze
D31743
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (archiv). Práce není přístupná.
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
náboženství, vzdělávání, světová náboženství, učební texty, střední škola, religionistika, religion, education, world religions, secondary level of education, religious studies