Long-Term Measurements in the Neutral Temperature Identification Problems in Continuous Welded Rail

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Vnenk, Petr cze
dc.contributor.author Culek, Bohumil cze
dc.date.accessioned 2017-09-19T11:56:25Z
dc.date.available 2017-09-19T11:56:25Z
dc.date.issued 2017 eng
dc.identifier.isbn 978-963-313-258-6 eng
dc.identifier.issn eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/69524
dc.description.abstract This paper deals with the problem of determination of neutral temperature in continuous welded rails. It specifies the origin of the problem in the introductory chapter, where historical development of rail-wheel interaction is briefly presented. Later, the paper discusses the issue of stress in continuous welded rail as the major factor by maintaining safety operation of such railway tracks. The stress problems in continuous welded rail are tightly connected to the problem of neutral temperature. The term “neutral temperature” is defined and its attributes presented. The major focus in this part of the article is given to a thorough explanation of the effect of neutral temperature shift, its causes and its detection. In the last chapters, ongoing long-term measurements which are aimed to get important data for further research in the area are described and commented. Potential further challenges are included in the brief conclusion. eng
dc.format p. 173-178 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Budapest University of Technology and Economics eng
dc.relation.ispartof Advanced Manufacturing and Repairing Technologies in Vehicle Industry eng
dc.rights Pouze v rámci univerzity eng
dc.subject Rail eng
dc.subject Temperature eng
dc.subject Stress eng
dc.subject Climate eng
dc.subject Strain Gauge eng
dc.subject Kolejnice cze
dc.subject teplota cze
dc.subject napětí cze
dc.subject klima cze
dc.subject tensometr cze
dc.title Long-Term Measurements in the Neutral Temperature Identification Problems in Continuous Welded Rail eng
dc.title.alternative Dlouhodobá měření v problémech identifikace neutrální teploty v kolejnici bezstykových kolejí cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Tento článek pojednává o problému stanovení neutrální teploty v kolejnici bezstykových kolejí. V úvodní kapitole specifikuje příčiny problému a stručně připomíná historický vývoj vztahu kolo-kolejnice. V dalších částech je zaměření zaostřeno na záležitosti napětí v kolejnici bezstykových kolejí, jakožto klíčový faktor při zajišťování bezpečnosti provozu takové koleje. Problémy napětí v bezstykové koleji jsou úzce spjaty s problémy neutrální teploty. Pojem neutrální teplota je tudíž definován a jsou rovněž představeny jeho atributy. Hlavní zaměření této části článku je dáno na zevrubné vysvětlení jevu posunu hodnoty neutrální teploty kolejnice, jeho příčin a detekce. V posledních kapitolách jsou popsány a okomentovány probíhající dlouhodobá měření, jejichž výstupem by mělo být získání důležitých dat pro další výzkum v této oblasti. Závěrem jsou stručně shrnuty možné další směry výzkumu. cze
dc.event 34th International Colloquium on Advanced Manufacturing and Repairing Technologies in Vehicle Industry (17.05.2017 - 19.05.2017) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.obd 39878853 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet