Digitální knihovnaUPCE
 

Direct and Indirect Speech Acts in Job Advertising

Bakalářská práce
Náhled

Datum publikování

2017

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This thesis is devoted to the analysis of direct and indirect speech acts and their illocutionary force in job advertising. The theoretical part describes job advertising, its forms, content and persuasive function. Speech acts theory developed by J. Austin is introduced, their direct and indirect forms are distinguished and the illocutionary force of sentences is explained. The classification of speech acts developed by Searle is explained and functions as a basis for the analysis. The analytical part examines the occurrence of direct and indirect speech acts, their form and function, in provided job advertisements.

Rozsah stran

74 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Anglický jazyk pro odbornou praxi

Studijní program

Filologie

Signatura tištěné verze

D35687

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

řečové akty, ilokuční akty, ilokuční síla, inzerce pracovních příležitostí, přímost, nepřímost, přesvědčovací funkce, zdvořilost, speech acts, illocutionary acts, illocutionary force, job advertising, directness, indirectness, persuasive function, politeness

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced