dc.contributor.author |
Řezníček, Bohumil
|
|
dc.contributor.author |
Orava, František
|
|
dc.date.accessioned |
2017-06-16T06:43:40Z |
|
dc.date.available |
2017-06-16T06:43:40Z |
|
dc.date.issued |
1996 |
|
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/68004 |
|
dc.description.abstract |
První část příspěvku pojednává o situaci v tranzitní silniční dopravě, nedoprovázené
kombinované dopravy, odlehčení použitím přepravní technologie RoLa, překládkového
zařízení a službách. Dále pojednává o očekáváních od dopravní politiky v návaznosti na
potřeby tohoto systému a závěrem se dotýká problematiky tržně konformních tarifů
s přepravními dobami.
Druhá část zahrnuje popis systému RoLa a dosažené výsledky provozu RoLa
Lovosice - Drážďany. Uvádí se nejnovější zkušenosti s provozem tohoto systému. |
cze |
dc.format |
p. 213-223 |
|
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 2 (1996) |
|
dc.rights |
open access |
|
dc.title |
Realizace RoLa v rámci kombinované dopravy v ČR |
cze |
dc.title.alternative |
Realization of unaccompanied combined transport in the Czech Republic |
eng |
dc.title.alternative |
Realization RoLa im Rahmen des kombinierten Verkehrs in der Tschechischen Republik |
ger |
dc.type |
Article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
First part of this article is dealing with the road transit transport, unaccompanied
combined transport, usage of the transport technology RoLa, transshipment handling
equipment and services.
Further there are described expectations of transport policy in conjuction with the
needs of this system, and, in the final part, the problems of tariffs and transport schedules.
Second part covers description of the RoLa system and the results reached during
its operation between Lovosice and Dresden. There is also described the up-to-dáte
experience from the operation of the system. |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Der erste Teil behandelt die Notwendigkeit der Entwicklung eines schlagfertig
interaktiv graphischen Editors zur visueller Anwendung und zur Daten-Unterhaltung in
Zusammenhang mit der Funktion des Verkehrssystems für die Unterstützung des obersten
Management und seinen Entscheidungen.
Der andere Teil beschreibt den Editor des Eisenbahnnetzes. Die Beschreibung
umfasst die Struktur der Database, ihre Möglichkeiten und einen kurzen Überblick über die
zukünftige Entwicklung. |
ger |
dc.peerreviewed |
yes |
|
dc.publicationstatus |
published |
|