Kombinovaná doprava silnice/železnice: Energetická náročnost, dopravní bezpečnost a životní prostředí
Článekpeer-reviewedpublishedDatum publikování
1996
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Jsou vzájemně porovnávány v podstatě dva druhy dopravy: silniční doprava
a kombinovaná doprava silnice/železnice v několika dalších variantách. Byla uplatněna
hlediska: spotřeby energie (elektrická energie - pohonných hmot), ovlivňování životního
prostředí (zejména hluk a emise způsobené dopravní činností), bezpečnost dopravy
(četnost a důsledky dopravních nehod). Energetická náročnost (spotřeba primární energie)
činí v případě kombinované dopravy silnice/železnice pouze 75 % oproti přímé silniční
přepravě u vnitrostátní přepravy a dokonce jen 66 % u mezistátní přepravy. Hlavním
přínosem je ale demonstrovaný komplexní přístup k porovnáváni energetické náročnosti
různých přepravních systémů. Kombinovaná doprava silnice/železnice též méně negativně
ovlivňuje životní prostředí a je o mnoho bezpečnější.
Rozsah stran
p. 185-200
ISSN
1211-6610
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 2 (1996)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
open access