Corporate social responsibility from the perspective of retail food chains in the Czech Republic
Článekpeer-reviewedpostprintDatum publikování
2016
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Abstrakt
The corporate social responsibility concept represents voluntary integration of social and environmental aspects to strategic and everyday routine processes and operations of companies. The concept is based on wide participation of important interested parties and communication with these parties. Corporate social responsibility consists of three pillars – an economic pillar, a social pillar and an environmental pillar. This article is focused on information about corporate social responsibility that is commonly available on websites and also in relevant documents provided by the retail food chains in the Czech Republic. These pieces of information are compared by means of content analysis. The content of the released information is evaluated with respect to recommendations provided by the Global Reporting Initiative (GRI) in the sphere of sustainability reporting.
Rozsah stran
p. 99-112
ISSN
1801-674X
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Perner´s Contacts, volume 11, issue: 4
Vydavatelská verze
http://pernerscontacts.upce.cz/45_2016/Sommerauerova.pdf
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
corporate social responsibility, food supply chain, retail food chain, sustainability reporting, environmental and social aspects, společenská odpovědnost podniků, potravinářský dodavatelsko-odběratelský řetězec, maloobchodní potravinářský řetězec, udržitelné výkaznictví, environmentální a sociální aspekty