Digitální knihovnaUPCE
 

Corporate social responsibility from the perspective of retail food chains in the Czech Republic

Článekpeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Abstrakt

The corporate social responsibility concept represents voluntary integration of social and environmental aspects to strategic and everyday routine processes and operations of companies. The concept is based on wide participation of important interested parties and communication with these parties. Corporate social responsibility consists of three pillars – an economic pillar, a social pillar and an environmental pillar. This article is focused on information about corporate social responsibility that is commonly available on websites and also in relevant documents provided by the retail food chains in the Czech Republic. These pieces of information are compared by means of content analysis. The content of the released information is evaluated with respect to recommendations provided by the Global Reporting Initiative (GRI) in the sphere of sustainability reporting.

Rozsah stran

p. 99-112

ISSN

1801-674X

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Perner´s Contacts, volume 11, issue: 4

Vydavatelská verze

http://pernerscontacts.upce.cz/45_2016/Sommerauerova.pdf

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

corporate social responsibility, food supply chain, retail food chain, sustainability reporting, environmental and social aspects, společenská odpovědnost podniků, potravinářský dodavatelsko-odběratelský řetězec, maloobchodní potravinářský řetězec, udržitelné výkaznictví, environmentální a sociální aspekty

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced