Vliv elektrifikace trati Klatovy-Železná Ruda na jízdní doby a spotřebu energie
Článekpeer-reviewedpublished versionDatum publikování
2016
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Abstrakt
Tento příspěvek se zabývá výpočty jízdních dob a spotřeby energie vytipovaných vlakových souprav elektrické a motorové trakce na trati Klatovy - Železná Ruda-Alžbětín s cílem posoudit vliv případné elektrifikace této trati z hlediska provozního. V úvodní části je uvedena stručná charakteristika trati, která v nedávné době prošla modernizací, a také technické parametry uvažovaných souprav. Dále je podrobněji popsána metodika numerického výpočtu, která byla při trakčních výpočtech využita. Dosažené výsledky ukazují, že náhrada motorových souprav elektrickými má díky lepšímu využití rychlostního profilu trati pozitivní vliv na jízdní doby, přičemž zkrácení jízdních dob lze docílit i nasazením moderních motorových jednotek. Velmi pozitivně se však náhrada motorové trakce trakcí elektrickou projevuje v energetické náročnosti dopravy, včetně významného snížení nákladů na trakční energii.
Rozsah stran
p. 1-17
ISSN
1214-9047
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vědeckotechnický sborník ČD, volume 42, issue: srpen
Vydavatelská verze
https://vts.cd.cz/documents/168518/168630/4209_Mich%C3%A1lek%2C%C5%A0lap%C3%A1k_Vliv+elektrif.trati.pdf/dba93553-7a76-4d8e-950b-e070a13cf5d4
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
trakční výpočty, mechanika dopravy, elektrifikace trati, trať Klatovy-Železná Ruda, jízdní doba, spotřeba energie, traction calculations, traction mechanics, electrification of a railway line, railway line Klatovy-Železná Ruda, travel time, energy consumption