Analysis of voltage and current at contact line power closure

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Doleček, Radovan
dc.contributor.author Černý, Ondřej
dc.date.accessioned 2017-04-26T12:38:04Z
dc.date.available 2017-04-26T12:38:04Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.isbn 978-80-7395-233-4
dc.identifier.issn 1211-6610
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66959
dc.description.abstract The paper represents a part of research work on the field of elektromagnetic interference (EMI). Nowdays the railway techniques is very complicated and sophisticated both from viewpoint of railway infrastructure and from viewpoint of transport means. This research work was created on base of operating requirements. During work on contact line at AC 25 kV, 50 Hz for disconnection of contact line (i.e. track closure), it is necessary to connect this line with rail at the front and also at the end of protected work area by two earth rods. The paper deals with analysis of influence (i.e. coupling ways) of neighboring track contact line under these conditions which occur during the common operation or during fault current. The analysis is focused on the three circuit diagrams which arise out at section closure: isolated contact line, contact line one-sidedly connected with rail, contact line two-sidedly connected with rail. Generalize findings are mentioned in the conclusion of this paper. This work can be used as one part of background for research work on the field of traction system. eng
dc.format p. 129-136
dc.language.iso eng cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 14 (2008)
dc.title Analysis of voltage and current at contact line power closure eng
dc.title.alternative Napěťová a proudová analýza při výluce stopy trolejového vedení cze
dc.title.alternative Analyse der Spannung bei elektrischer Fahrleitungssperre ger
dc.type Article cze
dc.description.abstract-translated Článek se zabývá problematikou elektromagnetického rušení (EMI) u trakčního systému 25 kV,50 Hz. Tento obor v současnosti stále více nabývá na významu a s tím i související důsledky projednotlivá provozovaná zařízení u Českých drah. Složité drážní systémy jak z hlediska infrastruktury tak z hlediska provozovaných dopravních prostředků nutí provozovatele věnovat dostatečnou pozornost právě EMI. Pozornost je soustředěna na oblast vazeb mezi dvěma sousedními stopami, z nichž jedna je výluce. Za této situace vznikají tři rozdílná schémata pro zajištění úseku při práci na trolejovém vedení. Jedná se o tyto případy: vedení izolované, vedení jednostranně spojené s kolejnicí a vedení oboustraně spojené s kolejnicí. Pro uvedené případy je provedena analýza, která byla vyvolána na základě provozních požadavků. Z výsledků analýzy jsou provedeny závěry, které jsou zobecněny pro snadné využití. V závěru jsou podrobně uvedeny jednotlivé situace z hlediska elektrických veličin, kterých mohou nabývat tyto zmiňované případy zapojení. Článek spadá do části zabývající se výzkumem v uvedené oblasti EMI a může tvořit základ pro další řešení problematiky u trakčního systému 25 kV, 50 Hz. cze
dc.description.abstract-translated Der Artikel befasst sich mit der Problematik der EMI beim Fahrsystem AC 25 kV, 50 Hz. Diese Thematik wurde durch die Forderung der elektrischen Sicherheit bei Arbeiten an gesperrter Fahrleitung zweiglessiger Strecke entwickelt. Die Analyse gibt Information über die Spannung auf der elektrisch gesperrten Fahrleitung im Falle, dass die Fahrleitung des anderen Gleises unter Fahrspannung liegl. Es sind drei Teilschemen analysiert, uzw. abgeschalteter Fahrleitungabschnitt, einseitig mit Schiene verbundener Fahrleitungabschnilt and endlich zweiseitig mit Schiene verbundener Fahrleitungabschnitt. Für diese Teilschemen sind Spannung- und Stromwerte rechnerisch abgeleitet und mit Messergebnissen verglichen. Diese Thematik passt zu der allgemeingültigen Studie über elektromagnetische Verträqlichkeit, namentlich über EMI. ger
dc.peerreviewed yes
dc.publicationstatus published


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet