K problematice silových účinků vozidla na kolej ve vztahu k placení poplatků za použití dopravní cesty
ČlánekStatus neznámýpeer-reviewedpostprintDatum publikování
2016
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Abstrakt
Tento příspěvek se zabývá problematikou silového působení vozidla na kolej a možností zohlednění poškozujících účinků jízdy vozidla na infrastrukturu ve výši poplatků za použití dopravní cesty. V první části jsou charakterizována různá technická řešení, která se dnes uplatňují v konstrukci pojezdů železničních vozidel (zejména z hlediska průjezdnosti obloukem, stability a nevypružených hmot) a tato řešení jsou konfrontována s dnes dostupnou úrovní techniky, která však není pro své vyšší pořizovací náklady běžně používána. Dále jsou shrnuty poškozující účinky, které jízda vozidla na infrastruktuře vyvolává, a na trojici zahraničních systémů výpočtu výše poplatků za použití dopravní cesty je názorně ukázáno, jak je reálně možné skutečné účinky vozidel na infrastrukturu ekonomicky zohlednit.
Rozsah stran
p. 12-20
ISSN
1210-3942
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Nová železniční technika: nové železniční trendy, volume 24, issue: 5
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Práce není přístupná
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
účinky vozidla na kolej, poplatky za použití dopravní cesty, opotřebení, nevypružené hmoty, radiální stavění dvojkolí, effects of railway vehicle on the track, railway infrastructure access charges, wear, unsprung mass, radial wheelset steering