Digitální knihovnaUPCE
 

K problematice silových účinků vozidla na kolej ve vztahu k placení poplatků za použití dopravní cesty

ČlánekStatus neznámýpeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Abstrakt

Tento příspěvek se zabývá problematikou silového působení vozidla na kolej a možností zohlednění poškozujících účinků jízdy vozidla na infrastrukturu ve výši poplatků za použití dopravní cesty. V první části jsou charakterizována různá technická řešení, která se dnes uplatňují v konstrukci pojezdů železničních vozidel (zejména z hlediska průjezdnosti obloukem, stability a nevypružených hmot) a tato řešení jsou konfrontována s dnes dostupnou úrovní techniky, která však není pro své vyšší pořizovací náklady běžně používána. Dále jsou shrnuty poškozující účinky, které jízda vozidla na infrastruktuře vyvolává, a na trojici zahraničních systémů výpočtu výše poplatků za použití dopravní cesty je názorně ukázáno, jak je reálně možné skutečné účinky vozidel na infrastrukturu ekonomicky zohlednit.

Rozsah stran

p. 12-20

ISSN

1210-3942

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Nová železniční technika: nové železniční trendy, volume 24, issue: 5

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Práce není přístupná

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

účinky vozidla na kolej, poplatky za použití dopravní cesty, opotřebení, nevypružené hmoty, radiální stavění dvojkolí, effects of railway vehicle on the track, railway infrastructure access charges, wear, unsprung mass, radial wheelset steering

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced