Digitální knihovnaUPCE
 

Nový materiál pro edukaci pacientů o plicní embolii

Konferenční objektOtevřený přístuppeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2015

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem

Abstrakt

Úvod: Zdravotní sestry mají nedostatečnou oporu v edukačních materiálech při edukaci pacientů, což může být faktor snižující sebedůvěru zdravotníka v edukaci. Dostupné edukační materiály jsou náročné a mají horší čtivost, než by bylo vhodné. Cíl: Zhodnotit čtivost dostupných edukačních materiálů o plicní embolii. Poslechovým testem ověřit srozumitelnost nejčtivějšího edukačního materiálu. Vytvořit dostatečně srozumitelný edukační materiál o plicní embolii. Metodika: Srozumitelnost tří edukačních materiálů byla vypočítána na základě Mistríkova vzorce. Nejlépe hodnocený edukační materiál byl podstoupen 30 respondentům v poslechovém testu. Výsledky: Tři hodnocené edukační materiály měli dle Mistríkova vzorce 25, 31 a 33 bodů. Výsledkem poslechového testu byla znalost respondentů o závažnosti plicní embolie a k čemu při onemocnění dochází. Režimová preventivní opatření a subjektivní příznaky se ani po poslechovém testu respondenti nedozvěděli. Závěr: Některé oblasti hodnocené brožury nebyly vhodně zpracovány dle poslechového testu. Pro potřebu zaměření edukace na oblasti prevence a příznaků byla vytvořena volně šiřitelná brožura přibližující se velmi lehkému textu (38 bodů).

Rozsah stran

p. 59-64

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Nové trendy ve zdravotnických vědách III.

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

NOVÉ TRENDY VE ZDRAVOTNICKÝCH VĚDÁCH III. (14.10.2015 - 14.10.2015)

ISBN

978-80-7414-993-1

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

edukace, čtivost, plicní embolie, Mistríkův vzorec, education, readability, pulmonary embolism, Mistrik formula

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced