dc.contributor.author |
Jetenský Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Karamazov Simeon
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-14T08:19:00Z |
|
dc.date.available |
2016-11-14T08:19:00Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-553-1030-5 |
eng |
dc.identifier.issn |
|
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/66365 |
|
dc.description.abstract |
This paper describes a design of an interactive chessboard that enables blind players to play comfortably against the computer. It consists of a physical wooden chess game set, depth camera, visible light video camera and a computer with processing software. Each player’s chess move is detected and transferred to the computer. An opponent’s move is spoken aloud using a speech engine so that the player can adjust his chessboard. |
eng |
dc.format |
p. 72-76 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Technická univerzita v Košiciach |
eng |
dc.relation.ispartof |
International Conference on Applied Electrical Engineering and Informatics 2012 in Germany (AEI 2012) |
eng |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
eng |
dc.subject |
chess |
eng |
dc.subject |
computer vision |
eng |
dc.subject |
pattern matching |
eng |
dc.subject |
accessibility |
eng |
dc.subject |
depth camera |
eng |
dc.subject |
computer human interface |
eng |
dc.subject |
chessboard |
eng |
dc.subject |
visual impairment |
eng |
dc.subject |
blindness |
eng |
dc.subject |
blind |
eng |
dc.subject |
user interface |
eng |
dc.subject |
low vision |
eng |
dc.subject |
šachy, počítačové vidění, kompenzační pomůcky, hloubková kamera, CHI, šachovnice, zrakové postižení, slepota, slepý, uživatelské rozhraní, špatný zrak |
cze |
dc.title |
ACCESSIBLE CHESSBOARD FOR BLIND THAT IS MOUSE AND KEYBOARD FREE |
eng |
dc.title.alternative |
ŠACHOVÝ SOFTWARE PRO OSOBY SE ZRAKOVÝM POSTIŽENÍM PRO HRU BEZ VYUŽITÍ MYŠI A KLÁVESNICE |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Tento článek popisuje návrh interaktivní šachovnice, která umožňuje lidem se zrakovým postižením komfrotně hrát proti počítači. Skládá se z fyzické dřevěné šachové herní sady, hloubkové kamery, video kamery a počítače se zpracujícím software. Každý tah hráče je detekován a přenesen do počítače. Protihráčův tah je vysloven hlasitě pomocí hlasového engine, takže i nevidomý hráč si může aktualizovat pozici figur na šachovnici. |
cze |
dc.event |
International Conference on Applied Electrical Engineering and Informatics 2012 (26.08.2012 - 02.09.2012) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.identifier.obd |
39867723 |
|