Ekonomické aspekty rozvoje venkova
Diplomová práceOmezený přístupDatum publikování
2016
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Práce je zaměřena na regionální výrobce jako tvůrce mikroekonomické regionální báze. V práci je porovnána odlišná metodika pro vymezení venkovského prostoru v České republice a Evropské unii. Jsou zde definovány základní funkce venkova. Pozornost je věnována rovněž problematice rozvoje venkova, zejména nástrojům, aktérům, formám podpory a také bariérám, se kterými se lze setkat. Dále je popsáno podnikatelské prostředí a faktory, které ovlivňují kvalitu podnikatelského prostředí a určen charakter ekonomické základny regionu, do kterého spadá Místní akční skupina Železnohorský region. Poslední část práce je zaměřena na zhodnocení synergických efektů plynoucích z existence a fungování Místní akční skupiny Železnohorský region, pomocí dotazníkového šetření, jak z pohledu regionálních výrobců, kteří jsou držiteli regionální značky ŽELEZNÉ HORY regionální produkt?, tak i z pohledu ostatních podnikatelských subjektů, včetně faktorů ovlivňujících jejich podnikatelskou činnost na jejím území.
Rozsah stran
102 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Regionální rozvoj: Urbanismus
Studijní program
Hospodářská politika a správa
Signatura tištěné verze
D35043
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
venkovský prostor, regionální rozvoj, ekonomická základna regionu, regionální značky, místní akční skupiny, Železnohorský region, rural areas, regional development, economic base of the region, regional brands, local action groups, Železnohorský region