Jak číst báseň: K problematice chápání poezie na středních školách

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Sychrová, Adriana
dc.contributor.author Slezák, Ladislav
dc.date.accessioned 2016-06-20T08:54:06Z
dc.date.available 2016-06-20T08:54:06Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna)
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/64740
dc.description.abstract Mezi studenty středních škol většinou převažuje nezájem o poezii. Jednou z vad může být i styl výuky. Tato práce si klade za cíl didakticky vymezit, jak poezii vykládat. Má navrhnout metody, které by mohly právě zájem o poezii zvýšit. Hlavním měřítkem bude opuštění dějinného výkladu a zaměření se na text samotný. Jen skrze interpretování a kritické myšlení je možné ve studentovi probudit zájem. A tato práce bude chtít nabídnout nový pohled na výkladovou složku literatury, která se učí na středních školách. cze
dc.format 56 s. cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject didaktika literatury cze
dc.subject poezie cze
dc.subject interpretace cze
dc.subject komunikace cze
dc.subject didactics of literature eng
dc.subject poetry eng
dc.subject interpretation eng
dc.subject communication eng
dc.title Jak číst báseň: K problematice chápání poezie na středních školách cze
dc.title.alternative How to read a poem: On the problem of understanding of poetry in secondary schools eng
dc.type závěrečná práce cze
dc.date.accepted 2016
dc.description.abstract-translated Among high school students usually prevails disinterest in poetry. One of the defects may be teaching style. This work aims to didactically define how to interpret poetry. To propose methods that might just increase interest in poetry. The main measure will be the abandonment of historical interpretation and focus on the text itself. Only through interpreting and critical thinking can arouse interest in the student. And this work will want to offer an interpretation component of literature that is taught in secondary schools. eng
dc.thesis.degree-discipline doplňující pedagogické studium cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D34062
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet