Studijní obor:Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků
Abstrakt:
Práce je věnována spolupráci podniku s jeho dodavateli. V teoretické části se zaobírá základními pojmy jako dodavatelský řetězec, dodavatelský systém, dodavatelská síť a distribuční síť. Dále je definována spolupráce v dodavatelském systému a její význam, identifikovány doporučené oblasti spolupráce a jednotlivé nástroje, pomocí kterých lze spolupráci prohlubovat. Je vymezena komunikace s dodavateli, která je brána jako základní předpoklad úspěšné spolupráce. Následně se práce zabývá aplikací modelu CPFR v oblasti nákupu pro usnadnění spolupráce v této oblasti, a to včetně výběru dodavatelů a důvody proč je tato problematika důležitá pro rozvoj vzájemných vztahů. Poté se zabývá oblastí marketingu, managementu kvality, environmentu a bezpečnosti. Nakonec se věnuje řízení vztahů s dodavateli ve strategické rovině a v rovině takticko-operativní. Na teoretickou část navazuje praktická část, která byla rozdělena na dvě části. Byl proveden kvalitativní výzkum u výrobce chemických produktů a kvantitativní výzkum u jeho dodavatelů. V kvalitativním výzkumu se zkoumaly oblasti spolupráce a nástroje v jednotlivých oblastech z pohledu výrobce a jeho záměry z hlediska budoucí spolupráce s dodavateli. V kvantitativním výzkumu se zkoumala důležitost společných aktivit dodavatele a odběratele při rozvoji vzájemného vztahu a záměry dodavatelů z hlediska budoucí spolupráce. Výsledky obou výzkumů byly následně porovnány, vyhodnoceny a byly vytvořeny návrhy na zlepšení vztahů s dodavateli daného podniku.