Bakalářská práce se zabývá integrací dítěte s autismem do běžné základní školy. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. V první části se práce věnuje stručným dějinám autismu a popisuje současné pojetí klasifikačního rozdělení poruch autistického spektra. Dále je v práci popsáno diagnostické rozdělení jednotlivých poruch autistického spektra podle diagnostického systému MKN-10, triáda problémových oblastí, kterou děti s autismem trpí, a v neposlední řadě se práce zabývá právě vzděláváním těchto dětí. Cílem praktické části bylo zjistit, jak probíhá integrace dítěte s autismem do běžné základní školy. Pro sběr těchto informací bylo využito kvalitativního výzkumného šetření. Dotazovanými osobami byly třídní učitelka, pedagogická asistentka, matka chlapce a osobní asistentka. Zároveň proběhlo zúčastněné pozorování ve třídě na základní škole.