Implementace normy ISO 2859 v polygrafickém průmyslu
Diplomová práceOmezený přístupDatum publikování
2015
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Pro kontrolu dokončujícího zpracování produktu existují předepsané technické normy. Pro kontrolu dokončujícího knihařského zpracování se využívá v České republice v polygrafických podnicích vydána norma Česká technická norma ČSN ISO 2859-1 Statistické přejímky srovnáním: Přejímací plány AQL pro kontrolu každé dávky v sérii.
Používání kontrolních norem je v dnešní době již samozřejmostí pro všechny větší podniky, které si jejich používáním zvyšují i důvěryhodnost mezi zákazníky. Výstupní kontrola produktu se provádí na různých úrovních a v různé náročnosti na kvalitu. Zavedení výstupní kontroly produktu by mělo zabránit externím reklamacím a nespokojenosti zákazníků, zároveň by mělo zvýšit interní druhy reklamací, které po zavedení normy vystoupí ve větší míře na povrch. Po určitém čase by postupně mělo být tomuto druhu reklamací zabráněno, díky získaným zkušenostem.
Z detailních dat získaných v polygrafickém podniku se potvrdilo snížení externích reklamací a dočasné zvýšení interních reklamací. Ze statistického vyhodnocení jsou viditelné jasné slabiny podniku, problémové úseky výroby a roční období, které je na množství reklamací kritické. Ze zpracování dotazníku zaslaného do dalších polygrafických podniků není možné odpovědi statisticky a objektivně vyhodnotit pro velmi malý počet získaných odpovědí.
Rozsah stran
101 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Práce není přístupná
Název akce
ISBN
Studijní obor
Polygrafie
Studijní program
Polygrafie
Signatura tištěné verze
D33391
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
ISO 2859 standard, finishing bookbinder processing, outgoing product inspection, customer claim, external claim, internal claim, questionnaire, norma ISO 2859, dokončující knihařské zpracování, výstupní kontrola, reklamace, dotazník