Úprava podvozku terénního automobilu
Bakalářská práceDatum publikování
2015
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Sériově vyráběné podvozky terénních automobilů jsou vždy konstruovány s ohledem na zachování maximálního pohodlí posádky a co největší spolehlivosti dílů. Práce pojednává o možných úpravách podvozku terénních automobilů za cílem dosažení větší průjezdnosti terénem a vylepšení slabých míst automobilu náchylných k poškození. Jedna ze specifikovaných variant úprav je následně kompletně realizována. Spočívá ve zvýšení podvozku za účelem většího rozsahu základních parametrů, jako jsou přechodové úhly, lepší kopírování terénu beze ztráty adheze a kontaktu s koly, atd. Nově dosažené parametry jsou ověřeny díky sérii laboratorních měření a následným porovnáním s údaji měřeními na sériovém automobilu.
Rozsah stran
57 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Dopravní prostředky: Silniční vozidla
Studijní program
Dopravní technologie a spoje
Signatura tištěné verze
D32041
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
terénní automobily, podvozek, průjezdnost, modifikace, přechodové úhly, náklon, těžiště, four wheel drive off-road vehicle, chassis, modification, ability of movement in terrain, adhesion, centre of gravity