Filosofické motivy v Komenského Velké didaktice
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2014
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tématem práce jsou filosofické základy výchovy v Komenského Velké didaktice. Pozornost bude postupně věnována těmto třem filosofickým problémům: pojetí lidské přirozenosti, pojetí světa jako "školy Boží moudrosti" a přirozená výchova. Práce se rovněž zabývá otázkou, zda je Komenského filosofie výchovy aktuální i dnes. První kapitola se zabývá filosofickými základy Komenského pojetí přirozenosti, a to především stupňovitosti, novoplatónským motivům, přípravě člověka k věčnosti. V druhé kapitole je pojednáno o Komenského myšlence světa jako školy Boží moudrosti a prostředcích nápravy světa. Třetí kapitola je věnována Komenského filosofii přirozené výchovy a filosofickým aspektům zásady názornosti, především senzualismu.
Rozsah stran
38 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Filozofie
Studijní program
Filozofie
Signatura tištěné verze
D31671
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
výchova, celistvost, harmonie, Bůh, education, integrity, harmony, God