Digitální knihovnaUPCE
 

Sociální sítě tvořené pro budování regionálních značek potravin v Kraji Vysočina

ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

2013

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Article specifies types of social networks that were built to establish and manage regional food brands in Vysočina Region. These networks, drivers of the regional development, are then compared using the typology overview and basic criteria. The first one is the knowledge of the regional brands among inhabitants of Vysočina Region, which was tested via quantitative research in May 2012. The article also presents analysis of media monitoring on the topic. Conclusion outlines suggestions for further reserach on the synergy between regional development and social networks involved in building regional brands.

Rozsah stran

p. 61-73

ISSN

1211-555X (Print)
1804-8048 (Online)

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series D, Faculty of Economics and Administration. 29 (4/2013)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

47940-29

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

social networks, regional brands, media monitoring, Vysočina Region

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced