Sociální sítě tvořené pro budování regionálních značek potravin v Kraji Vysočina
ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublishedDatum publikování
2013
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Article specifies types of social networks that were built to establish and manage regional food brands in Vysočina Region. These networks, drivers of the regional development, are then compared using the typology overview and basic criteria. The first one is the knowledge of the regional brands among inhabitants of Vysočina Region, which was tested via quantitative research in May 2012. The article also presents analysis of media monitoring on the topic. Conclusion outlines suggestions for further reserach on the synergy between regional development and social networks involved in building regional brands.
Rozsah stran
p. 61-73
ISSN
1211-555X (Print)
1804-8048 (Online)
1804-8048 (Online)
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice.
Series D, Faculty of Economics and Administration.
29 (4/2013)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
47940-29
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
social networks, regional brands, media monitoring, Vysočina Region