dc.contributor.advisor |
Průka, Miloslav |
cze |
dc.contributor.author |
Hrušková, Markéta |
|
dc.date.accessioned |
2013-09-03T19:43:02Z |
|
dc.date.available |
2013-09-03T19:43:02Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/53249 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na výchovu a filosofii Johanna Heinricha Pestalozziho, jehož myšlení bylo ovlivněno především významným filosofem a filosofem výchovy J. J. Rousseauem. Rousseau prosazoval lidskou přirozenost a svobodu, proto odmítal zásahy do vývoje dítěte. Pestalozzi se pak snažil o spojení svobody s poslušností. Hlavním cílem výchovy bylo dosažení lidskosti, proto byla nezbytná mravní výchova. Mravnost považoval Pestalozzi za nejvyšší stadium lidského ducha. |
cze |
dc.format |
63 s. |
cze |
dc.format.extent |
829782 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
Pestalozzi, Johann Heinrich |
cze |
dc.subject |
Rousseau, Jean Jacques |
cze |
dc.subject |
výchova |
cze |
dc.subject |
svoboda |
cze |
dc.subject |
lidská přirozenost |
cze |
dc.subject |
mravnost |
cze |
dc.subject |
education |
eng |
dc.subject |
freedom |
eng |
dc.subject |
human nature |
eng |
dc.subject |
morality |
eng |
dc.title |
Pedagogika Johanna Heinricha Pestalozziho |
cze |
dc.title.alternative |
Pedagogy by Johann Heinrich Pestalozzi |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Prázný, Aleš |
cze |
dc.date.accepted |
2013 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
This thesis is focused on education and philosophy by Johann Heinrich Pestalozzi, whose thinking was influenced primarily important philosopher and educator J. J. Rousseau. Rousseau promoted human nature and freedom therefore he refused intervention in child development. Pestalozzi tried to link freedom with obedience. The main aim of education was to achieve humanity therefore the moral education was necessary. Pestalozzi considered morality as the highest stage of human spirit. |
eng |
dc.description.department |
Katedra filosofie |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Filozofie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D29061 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Filozofie |
cze |
dc.description.defence |
Markéta Hrušková představila komisi svou práci o Pedagogice J. Pestalozziho. Odpověděla na dotazy vedoucího práce i oponenta. |
cze |
dc.identifier.stag |
20269 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |