Digitální knihovnaUPCE
 

Aims in Teaching and Testing Writing in ELT

Diplomová práce
Náhled

Datum publikování

2013

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This master thesis deals with aims in teaching and testing writing in ELT. It primarily examines the current shape of treating writing as a language skill at elementary schools in the Czech Republic where there has been recently implemented a new curricular policy. The thesis turns attention to the requirement of aligning aims of teaching and testing writing with one another as well as with those formulated in curricular documents, which encourages beneficial backwash and achieving aims stated by the sector. For this purpose, Blooms' revised taxonomy for learning, teaching and assessing is introduced and consequently used in the practical part of the thesis which investigates the level of correspondence among aims stated in the projected curriculum and those of teaching-learning and testing tasks in the seventh grade of elementary school.

Rozsah stran

123 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství pro základní školy

Signatura tištěné verze

D27863

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

cíle, Bloomova revidovaná taxonomie, psaní, výuka, testování, aims, Bloom's revised taxonomy, writing, teaching, testing

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced