Aims in Teaching and Testing Writing in ELT
Diplomová práceDatum publikování
2013
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This master thesis deals with aims in teaching and testing writing in ELT. It primarily examines the current shape of treating writing as a language skill at elementary schools in the Czech Republic where there has been recently implemented a new curricular policy. The thesis turns attention to the requirement of aligning aims of teaching and testing writing with one another as well as with those formulated in curricular documents, which encourages beneficial backwash and achieving aims stated by the sector. For this purpose, Blooms' revised taxonomy for learning, teaching and assessing is introduced and consequently used in the practical part of the thesis which investigates the level of correspondence among aims stated in the projected curriculum and those of teaching-learning and testing tasks in the seventh grade of elementary school.
Rozsah stran
123 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D27863
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
cíle, Bloomova revidovaná taxonomie, psaní, výuka, testování, aims, Bloom's revised taxonomy, writing, teaching, testing