Development of Autonomy in ELT
Diplomová práceOmezený přístupDatum publikování
2012
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The topic of the thesis is the development of autonomy in ELT. In the theoretical part, firstly, the concept of autonomy is presented as well as the aims stated in the Framework Education Programme for Basic Education. The thesis then deals with basic aspects of autonomy that are motivation, self-assessment and roles of participants in teaching-learning processes. The theoretical part is concluded by the description of various means of learner training, i.e. the ways that are believed to facilitate the development of autonomy.
The theoretical bases are afterwards used in the practical part. Its primary aim is to develop autonomy of learners in a particular classroom by means of an action research. In the final part of the action research, the efficiency of strategies adopted in order to make the learners more autonomous is evaluated.
Rozsah stran
115 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D27390
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
autonomie, sebehodnocení, akční výzkumy, učební strategie, slovníky, motivace, autonomy, self-assessment, action research, learning strategies, dictionaries, motivation