Bi-Cultural Identity in Julia Alvarez´s How the García Girls Lost Their Accents
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2012
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The purpose of this diploma thesis is to analyze bicultural identity in the novel How the García Girls Lost Their Accents by Julia Alvarez. It also deals with the process of assimilation and evaluates the influence of language, gender roles and culture. The essential historical background for this topic is explained at the beginning of the thesis. The findings are presented in the selected parts of the novel.
Rozsah stran
69 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D26250
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
identita, kultura, imigrace, identity, culture, immigration, Alvarez, Julia