Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Ehlová, Marcela |
cze |
dc.contributor.author |
Potůčková, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2012-07-15T22:40:59Z |
|
dc.date.available |
2012-07-15T22:40:59Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/45824 |
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje shrnutí základních poznatků o médiích, násilí, agresi a agresivitě, mediálním násilí a také shrnutí dostupné legislativy. Přínos této práce spočívá ve zmapování situace mediálního násilí u dětí a mládeže. Kvantitativní výzkum byl proveden pomocí metody dotazníkového šetření mezi žáky Základní škola Lipanská, Gymnázia Kolín a studenty Univerzity Pardubice. |
cze |
dc.format |
69 s. |
cze |
dc.format.extent |
2075524 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
média |
cze |
dc.subject |
násilí |
cze |
dc.subject |
agrese |
cze |
dc.subject |
agresivita |
cze |
dc.subject |
děti |
cze |
dc.subject |
mládež |
cze |
dc.subject |
mediální násilí |
cze |
dc.subject |
legislativa |
cze |
dc.subject |
výchova |
cze |
dc.subject |
chování |
cze |
dc.subject |
vzdělávání |
cze |
dc.subject |
media |
eng |
dc.subject |
violence |
eng |
dc.subject |
aggression |
eng |
dc.subject |
aggressiveness |
eng |
dc.subject |
children |
eng |
dc.subject |
young people |
eng |
dc.subject |
upbringing |
eng |
dc.subject |
behaviour |
eng |
dc.subject |
education |
eng |
dc.title |
Vliv mediálního násilí na výchovu, vzdělávání a chování dětí a mládeže |
cze |
dc.title.alternative |
Influence of Media Violence on the Upbringing, Education, and Behaviour of Children and Young People |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Vališová, Alena |
cze |
dc.date.accepted |
2012 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is divided into two parts: a theoretical and a practical part. The theoretical part contains the summary of basic knowledge of media, violence, aggression and aggressiveness, media violence and a summary of the available legislation. The contribution of this thesis consist in mapping the situation of media violence upon children and young people. The quantitative research was carried out by the method of a questionnaire among the pupils of Lipanská Primary School, Gymnazium Kolín and the students of University Pardubice. |
eng |
dc.description.department |
Katedra věd o výchově |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Humanitní studia |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D26741 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Humanitní studia |
cze |
dc.identifier.stag |
15920 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|