Tato bakalářská práce je zaměřena na přípravu vhodných, ucelených a přínosných podkladů pro distanční studium předmětu Elektronický obchod, který je vyučován
na Univerzitě Pardubice. Bakalářská práce je podkladem pro tvorbu distanční opory.
První část se zabývá významem elektronického podnikání, shrnuje vývoj elektronického podnikání a vyzdvihuje jeho výhody.
Druhá část se týká elektronického obchodu, kde jsou kromě definic elektronického obchodu a základní terminologie, vysvětleny i modely elektronických obchodů, bezpečnost elektronických obchodů a právní předpisy týkající se provozovatelů. Je zde vysvětlena
i problematika mobilní komerce.
Třetí část je zaměřena na internetový marketing. Jsou zde vytyčeny hlavní výhody internetového marketingu, popsána funkce internetových vyhledávačů a velká pozornost
se věnuje optimalizaci pro vyhledávače a marketingu ve vyhledávačích.
Čtvrtá část pojednává o teoretických základech tvorby distanční opory. Obsahuje výpis formálních úprav a sounáležitostí.
V páté části je vybraná kapitola z distanční opory.