Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.advisor |
Schifferová, Věra |
|
dc.contributor.author |
Zářecká, Zlata
|
|
dc.date.accessioned |
2010-10-01T16:08:36Z |
|
dc.date.available |
2010-10-01T16:08:36Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/37444 |
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá Komenského ideou harmonie v jeho pansofickém a všenápravném období. První část je o ontologických a theologických základech harmonie. Podle Komenského, Bůh stvořil svět podle idejí obsažených ve své mysli. Popisuji zde tři světy, které mají společné obecné principy. V následující kapitole se zabývám harmonií v Komenského vychovatelské nauce. Píši zde o Komenského didaktických a pansofických snahách. Cílem vševědné školy bylo vychovávat žáky k všeobecné moudrosti a lidskosti. Nalezneme zde také Komenského zásady pro snadnější, příjemnější a efektivnější vyučování. Třetí část obsahuje gnoseologické základy harmonie, kde se zabývám třemi prameny světla, nástroji světla a metodami, jak světlo šířit. Poslední kapitola se zabývá Komenského myšlenkami o harmonii a smíření lidstva. Chtěl dosažení harmonie s věcmi, ostatními lidmi a Bohem, prostřednictvím nové filosofie, politiky a theologie. |
cze |
dc.format |
41 s. |
cze |
dc.format.extent |
420105 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
harmonie |
cze |
dc.subject |
panharmonie |
cze |
dc.subject |
soulad |
cze |
dc.subject |
harmony |
eng |
dc.subject |
panharmony |
eng |
dc.subject |
concordance |
eng |
dc.title |
Idea harmonie v Komenského pansofickém a všenápravném období |
cze |
dc.title.alternative |
Idea of harmony in Comenius' pansophy and universal reform |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Horák, Petr |
|
dc.date.accepted |
2010 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor work deals with Comenius´ idea of harmony in his pansophy and universal reform period. First part is about ontological and theological foudations of harmony. Under Comenius, God created the word according to the ideas contained in his mind. Here I describe three worlds, which have a common general principles. In the next chapter I deals with the harmony in the Comenius tutorial teaching. I am writing here about Comenius´ didactic and pansophy efforts. In ?allsciece? school the aim was to educate pupils to the general wisdom and humanity. We´ll also find here Comenius´ principles for easier, more comfortable and more effective teaching. The third pard contains the epistemological foundations of harmony, where I deal the three sources of light, light instruments and methods, as the light spread. The last charter deals with the Comenius´ ideas about harmony and reconciliation of humanity. He wanted to achieve harmony with things that other people and God, through a new philosophy, politics and theology. |
eng |
dc.description.department |
Katedra religionistiky a filosofie |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Filozofie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D23511 |
|
dc.thesis.degree-program |
Filozofie |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|