Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Sychrová, Adriana |
|
dc.contributor.author |
Kořínková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2010-06-17T20:31:42Z |
|
dc.date.available |
2010-06-17T20:31:42Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/36121 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá komparací dvou ústavních zařízení pro děti do věku 3 let a srovnání výchovy dítěte v těchto zařízení. Zjišťuje, jakým způsobem obě zařízení kladou dostatečný důraz na pedagogické aspekty v péči o dítě, i když se instituce vyznačují jako zdravotnická zařízení. Zvolená kritéria pro srovnání obou zařízení jsou tato: odbornost personálu, emocionální aspekty, empatie personálu ke svěřeným dětem, životní příběhy dětí, složky zdravotní a lékařské péče, rehabilitační péče, výchovná a speciálně pedagogická, sociální činnost, sledování psychomotorického vývoje dítěte a denní režim. |
cze |
dc.format |
64 s. |
cze |
dc.format.extent |
4175029 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
ústavní péče |
cze |
dc.subject |
Výchova |
cze |
dc.subject |
zdravotnická zařízení |
cze |
dc.subject |
institutional care |
eng |
dc.subject |
Education |
eng |
dc.subject |
medical facilities |
eng |
dc.title |
Komparace - výchova dítěte v institucionální péči do 3 let |
cze |
dc.title.alternative |
Comparison - training children in institutional care within 3 years |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Moravcová, Ilona |
|
dc.date.accepted |
2010 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with comparison of two residential homes for children the age of 3 years and compared the child's upbringing in these devices. It finds out how the two devices put enough emphasis on educational aspects of child care, although instituce characterized as health establishments. The selected criteria for the comparison of the two devices are as follows: staff expertise, emotional aspects - empatie personnel to the children work, the life story of children, folder - health and medical care, rehabilitative care, educational and special educational, social activities, monitoring of psychomotor development of children and daily routine. |
eng |
dc.description.department |
Katedra věd o výchově |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Humanitní studia |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D21713 |
cze |
dc.identifier.signature |
D21713 |
|
dc.thesis.degree-program |
Humanitní studia |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|