Pair work in ELT
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2010
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The theoretical part of the diploma thesis introduces key concepts beyond Communicative Language Teaching, including communicative competence as its objective. Furthermore, it details the principles of cooperation from psychological and pedagogical perspectives, Cooperative Language Learning and main differences between pair work and other organisational forms. Finally, the theoretical part presents the influential taxonomy of activities by William Littlewood and concludes with teacher roles in pair work activities. The practical part includes a case study aim of which was to merge the outputs from the theoretical part and verify their application in practice through an analysis of a School Educational Programme, observations and semi-structured interviews.
Rozsah stran
70 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D22742
D22742
D22742
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
komunikativní kompetence, Spolupráce, kooperativní výuka, párová výuka, komunikativní metody, výuka angličtiny, communicative competence, Cooperation, cooperative language learning, pair work, communicative methods, English language teaching