dc.contributor.advisor |
Graja, Milan |
|
dc.contributor.author |
Vosáhlo, Radek
|
|
dc.date.accessioned |
2009-07-03T14:11:37Z |
|
dc.date.available |
2009-07-03T14:11:37Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/34413 |
|
dc.description.abstract |
Hlavním cílem této práce je možný model řešení hybridního pohonu pro vozidla MHD. Důvodem je velký zájem výrobců o tuto problematiku a perspektiva této konstrukce v nejbližších letech. Zavedení těchto vozidel by mělo pozitivní vliv na ekologii a ekonomii provozu, stejně jako na zlepšení trakčních a dynamických vlastností. Výsledkem práce je návrh daného modelu, zhodnocení ekologického dopadu a ekonomičnost daného projektu. Dále je zde uveden přehled možných zdrojů elektrické energie, stručný přehled současných autobusů s těmito pohony a pokud byly dostupné, tak i jejich parametry. Podklady pro tuto práci tvoří především zahraniční odborná literatura a informace ze sítě internet. |
cze |
dc.format |
50 s. |
cze |
dc.format.extent |
2137675 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
hybrid propulsion systems |
eng |
dc.subject |
batteries |
eng |
dc.subject |
environmental science |
eng |
dc.subject |
Economy |
eng |
dc.subject |
hybridní pohony |
cze |
dc.subject |
baterie |
cze |
dc.subject |
ekologie |
cze |
dc.subject |
ekonomie |
cze |
dc.title |
Modelové řízení hybridních pohonů automobilů MHD |
cze |
dc.title.alternative |
Model controlling of public transport vehicles hybrid driving mechanisms |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.date.accepted |
2009 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main objective of this thesis is a possible solution of a hybrid driving mechanism for public transport vehicles. The purpose is a strong producers´ interest in these problems, and the perspective of this construction in coming years. Using these vehicles would positively influence ecology and operating economy, as well as the improvement of traction and dynamic qualities. The result of the thesis is a particular model concept, evaluating the ecological impact, and the particular project economics. Furthermore, a survey of possible electricity sources, a brief survey of present buses using these driving mechanism and their parameters if available, are introduced. All the data used for this thesis are mostly acquired in foreign technical literature and in the internet. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky-Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D20857 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |