Šíření rázové vlny atmosférického původu v trakčním vedení stejnosměrné soustavy 3 kV

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hlava, Karel
dc.contributor.author Grossmann, Václav
dc.date.accessioned 2009-07-03T08:13:17Z
dc.date.available 2009-07-03T08:13:17Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/33580
dc.description.abstract Tato práce je zaměřena na šíření rázové vlny atmosférického původu v trakčním vedení stejnosměrné soustavy 3 kV. Jsou zde zmíněny parametry trakčního vedení a jejich zapojení v náhradním schématu. Dále se v této práci hovoří o rázové vlně. Rázová vlna je tu popsána podle norem IEC a také je zmíněn případ rázové vlny použité pro zkoušky u ČSD. Následně jsou zde zmíněny místa na trakčním vedení, kde dochází k odrazům rázové vlny. V poslední části se tato práce zmiňuje o kovovém stožáru trakčního vedení a jeho výstroji při úderu blesku do stožáru. Jsou zde popsány jeho parametry, náhradní schéma a jaké napětí se může objevit na jeho výstroji a na ukolejnění stožáru. cze
dc.format 78 s. cze
dc.format.extent 1636556 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject 3 kV DC eng
dc.subject shock wave eng
dc.subject long line eng
dc.subject PSPICE eng
dc.subject Bowley eng
dc.subject traction mains eng
dc.subject 3 kV DC cze
dc.subject rázová vlna cze
dc.subject dlouhé vedení cze
dc.subject PSPICE cze
dc.subject Bowley cze
dc.subject trakční vedení cze
dc.title Šíření rázové vlny atmosférického původu v trakčním vedení stejnosměrné soustavy 3 kV cze
dc.title.alternative Atmospheric origin shock wave propagation in 3 kV DC system traction mains eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Výkruta, Vladivoj
dc.date.accepted 2009
dc.description.abstract-translated This diploma thesis focuses on atmospheric origin shock wave propagation in 3 kV DC system traction mains. It mentions parameters of the traction mains and their connection in the equivalent diagram. The thesis then elaborates on the shock wave, which is described in line with the IEC standards, as well as mentions the case of the shock wave being used for tests performed at ČSD (Czech railways). Consequently, the thesis also mentions places in the traction mains where shock wave is reflected. In the concluding part the thesis talks about metal traction mains mast and its equipment for an event of lightning stroke. Its parameters and equivalent diagrams are described, along with the level of voltage that may occur on its equipment and the mounting fixture of the mast. eng
dc.description.department Katedra elektrotechniky, elektroniky a zabezpečovací techniky v dopravě cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní infrastruktura-Elektrotechnická zařízení cze
dc.thesis.degree-name Ing. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D20542
dc.thesis.degree-program Dopravní inženýrství a spoje cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account