dc.contributor.advisor |
Hlava, Karel |
|
dc.contributor.author |
Grossmann, Václav
|
|
dc.date.accessioned |
2009-07-03T08:13:17Z |
|
dc.date.available |
2009-07-03T08:13:17Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/33580 |
|
dc.description.abstract |
Tato práce je zaměřena na šíření rázové vlny atmosférického původu v trakčním vedení stejnosměrné soustavy 3 kV. Jsou zde zmíněny parametry trakčního vedení a jejich zapojení v náhradním schématu. Dále se v této práci hovoří o rázové vlně. Rázová vlna je tu popsána podle norem IEC a také je zmíněn případ rázové vlny použité pro zkoušky u ČSD. Následně jsou zde zmíněny místa na trakčním vedení, kde dochází k odrazům rázové vlny. V poslední části se tato práce zmiňuje o kovovém stožáru trakčního vedení a jeho výstroji při úderu blesku do stožáru. Jsou zde popsány jeho parametry, náhradní schéma a jaké napětí se může objevit na jeho výstroji a na ukolejnění stožáru. |
cze |
dc.format |
78 s. |
cze |
dc.format.extent |
1636556 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
3 kV DC |
eng |
dc.subject |
shock wave |
eng |
dc.subject |
long line |
eng |
dc.subject |
PSPICE |
eng |
dc.subject |
Bowley |
eng |
dc.subject |
traction mains |
eng |
dc.subject |
3 kV DC |
cze |
dc.subject |
rázová vlna |
cze |
dc.subject |
dlouhé vedení |
cze |
dc.subject |
PSPICE |
cze |
dc.subject |
Bowley |
cze |
dc.subject |
trakční vedení |
cze |
dc.title |
Šíření rázové vlny atmosférického původu v trakčním vedení stejnosměrné soustavy 3 kV |
cze |
dc.title.alternative |
Atmospheric origin shock wave propagation in 3 kV DC system traction mains |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Výkruta, Vladivoj |
|
dc.date.accepted |
2009 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis focuses on atmospheric origin shock wave propagation in 3 kV DC system traction mains. It mentions parameters of the traction mains and their connection in the equivalent diagram. The thesis then elaborates on the shock wave, which is described in line with the IEC standards, as well as mentions the case of the shock wave being used for tests performed at ČSD (Czech railways). Consequently, the thesis also mentions places in the traction mains where shock wave is reflected. In the concluding part the thesis talks about metal traction mains mast and its equipment for an event of lightning stroke. Its parameters and equivalent diagrams are described, along with the level of voltage that may occur on its equipment and the mounting fixture of the mast. |
eng |
dc.description.department |
Katedra elektrotechniky, elektroniky a zabezpečovací techniky v dopravě |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní infrastruktura-Elektrotechnická zařízení |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D20542 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |