Digitální knihovnaUPCE
 

Montessori-Pädagogik heute

Článekpeer-reviewedpublished
Náhled není k dispozici

Datum publikování

2003

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Paní Siskia Haspel patří k předním teoretikům a praktikům Montessori metody v Rakousku. Text, který byl přednesen v Praze v rámci projektu VNJH a Pedagogické fakulty UK v Praze v roce 1999, se zabývá objasněním základního pedocentrického východiska Montessori metody, totiž osobností dítěte, kterou autorka postihuje na základě dvou zásad: antropologické pojetí dítěte ve smyslu "dítě jako strůjce vlastního vývoje" a psychologické zásady ve smyslu "senzitivních fází". Ve druhé části popisuje smysl a účinnost připraveného prostředí, roli dospělých při výchově dítěte a vytváření vhodné atmosféry. Ve třetí části se zabývá problematikou "volné práce" dětí a upozorňuje na nutné eticko-hygienické zásady v komunikaci dospělých s dětmi. Cílem textu je motivovat zájemce o studium Montessori metody.

Rozsah stran

p.199-208

ISSN

1211-6629
1211-6629

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 8 (2002)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

47334

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

reformní pedagogika, Montessori, Maria, pedagogické směry, alternativní pedagogika

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced