Digitální knihovnaUPCE
 

Einsatz von dramaturgischen Lehrformen im Fremdsprachenunterricht Theaterspiel im Fremdsprachenunterricht - eine Erfolgversprechende form des Spracherwerbs

ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

1999

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Článek se zabývá pedagogicko-psychologickými formami ve výuce cizích jazyků. Na základě divadelní práce se studenty a získání zkušeností ve zprostředkování cizího jazyka se uvádějí výhody tohoto způsobu výuky. Do výuky je zapojena celá osobnost žáka, všechny jeho smysly se podílejí na osvojování cizího jazyka. Čím více zdrojů smyslového vnímámí je zapojeno, tím pevněji a mnohostranněji se vědomosti ukládají a chápou. Dovednosti jako sociální, kognitivní učení nebo učení orientované na dovednosti lze rozvíjet pristřednictvím různých forem cvičení. Divadelní hra se hodí zejména pro cvičení výslovnosti, slovní zásoby, gramatiky, poslechu s porozuměním, čtení s porozuměním i k psaní. Této komplexnosti je možno dosáhnout v takové míře snad jen právě divadelní hrou. Dále jsou představeny další možné procvičovací formy: otevřené a seznamovací hry, jazykové rozcvičovací hry, práce s tělem, uvolňovací metody a improvizační hry. Úspěšnost této formy osvojení cizího jazyka dokazují nejen výpovědi studentů samých, ale i ohlas na vystoupení dramatického kroužku Ústavu jazyků a humanitních studií na českých vysokých školách pro studenty germanistiky.

Rozsah stran

p. 69-76

ISSN

1211-6629

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 5 (1999)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

47334

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

pedagogika, výuka, cizí jazyky, pedagogická psychologie, dramatická výchova, dramika

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced