Einsatz von dramaturgischen Lehrformen im Fremdsprachenunterricht Theaterspiel im Fremdsprachenunterricht - eine Erfolgversprechende form des Spracherwerbs
ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublishedSoubory
Datum publikování
1999
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Článek se zabývá pedagogicko-psychologickými formami ve výuce cizích jazyků. Na základě divadelní práce se studenty a získání zkušeností ve zprostředkování cizího jazyka se uvádějí výhody tohoto způsobu výuky. Do výuky je zapojena celá osobnost žáka, všechny jeho smysly se podílejí na osvojování cizího jazyka. Čím více zdrojů smyslového vnímámí je zapojeno, tím pevněji a mnohostranněji se vědomosti ukládají a chápou. Dovednosti jako sociální, kognitivní učení nebo učení orientované na dovednosti lze rozvíjet pristřednictvím různých forem cvičení. Divadelní hra se hodí zejména pro cvičení výslovnosti, slovní zásoby, gramatiky, poslechu s porozuměním, čtení s porozuměním i k psaní. Této komplexnosti je možno dosáhnout v takové míře snad jen právě divadelní hrou. Dále jsou představeny další možné procvičovací formy: otevřené a seznamovací hry, jazykové rozcvičovací hry, práce s tělem, uvolňovací metody a improvizační hry. Úspěšnost této formy osvojení cizího jazyka dokazují nejen výpovědi studentů samých, ale i ohlas na vystoupení dramatického kroužku Ústavu jazyků a humanitních studií na českých vysokých školách pro studenty germanistiky.
Rozsah stran
p. 69-76
ISSN
1211-6629
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 5 (1999)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
47334
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
pedagogika, výuka, cizí jazyky, pedagogická psychologie, dramatická výchova, dramika