Digitální knihovnaUPCE
 

Analýza příčin vzniku lomů u podbíjených tramvajových kolejnic navařených austenitickým materiálem typu 18%Cr-8%Ni-6%Mn

ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

2000

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

V příspěvku je podáno posouzení a analýza možných příčin výskytu lomů žlábkových kolejnic, které byly po 18-ti měsících provozu navařeny austenitickým materiálem typu 18%Cr-8%Ni-6%Mn a ve kterých se po navaření a následném podbíjení objevilo velké množství příčných prasklin, probíhajících přes celý profil kolejnice. Na základě provedených matelografických a fraktografických analýz a z porovnání naměřených hodnot základních mechanických vlastností lze za příčiny těchto lomů považovat jak defekty v samotné použité kolejnicové oceli, tak zvýšenou hladinu tahových napětí, vnesených při ohýbání svařených kolejnic do oblouku poměrně malého poloměru, při navařování austenitického materiálu (bez předehřevu a za nepříznivých klimatických podmínek) i při následném podbíjení předmětného úseku tramvajové tratě.

Rozsah stran

s. 75-86
p. 75-86

ISSN

1211-6610

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 5 (1999)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

47578

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

dopravní prostředky, tramvajová doprava, kolejnice, deformace, lom, Analýza

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced