Analýza příčin vzniku lomů u podbíjených tramvajových kolejnic navařených austenitickým materiálem typu 18%Cr-8%Ni-6%Mn
ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublishedSoubory
Datum publikování
2000
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
V příspěvku je podáno posouzení a analýza možných příčin výskytu lomů žlábkových kolejnic, které byly po 18-ti měsících provozu navařeny austenitickým materiálem typu 18%Cr-8%Ni-6%Mn a ve kterých se po navaření a následném podbíjení objevilo velké množství příčných prasklin, probíhajících přes celý profil kolejnice. Na základě provedených matelografických a fraktografických analýz a z porovnání naměřených hodnot základních mechanických vlastností lze za příčiny těchto lomů považovat jak defekty v samotné použité kolejnicové oceli, tak zvýšenou hladinu tahových napětí, vnesených při ohýbání svařených kolejnic do oblouku poměrně malého poloměru, při navařování austenitického materiálu (bez předehřevu a za nepříznivých klimatických podmínek) i při následném podbíjení předmětného úseku tramvajové tratě.
Rozsah stran
s. 75-86
p. 75-86
p. 75-86
ISSN
1211-6610
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 5 (1999)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
47578
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
dopravní prostředky, tramvajová doprava, kolejnice, deformace, lom, Analýza