Zdrojový dokument:Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 7 (2001)
ISSN:1211-6610
Abstrakt:
Tato práce se zabývá vlivem kovokeramického třecího materiálu brzdového špalíku na drsnost povrchu jízdní plochy kola lokomotiv řady 111. Závěry k této problematice vyplynuly z porovnávacích měření provedených na dvou hnacích vozidlech uvedené řady. Jedna lokomotiva měla osazeny brzdové špalíky z kovokeramického třecího materiálu Diafrikt K4 a druhá měla klasické litinové špalíky. Zjištěné hodnoty potvrdily rozdílné drsnosti jízdní plochy kol, které jsou v třecí protiploše k špalíkům Diafrikt K4 oproti špalíkům litinovým. Rozdíl je ovšem oproti velmi malý a nepotvrzuje teorii vysokého stupně vyleštění jízdní plochy kola kovokeramickým třecím materiálem.