Studijní obor:Management podniku - Management malých a středních podniků
Abstrakt:
Hlavním cílem této bakalářské práce je podat celistvý pohled na obchodní řetězce v České republice, jejich vývoj, analýzu současného stavu a analýzu prognóz do budoucna. Součástí práce je doplnit obraz tohoto stavu o vlastní marketingový průzkum. První kapitola pojednává o základních pojmech a problematice retailingových firem. Seznamuje s různými členěními a typy obchodních řetězců. Druhá kapitola se zabývá vlastním vymezením obchodních řetězců a také se snaží vysvětlit podstatu fungování tohoto typu obchodování. Dále se zde pojednává o tendencích a trendech na světových trzích v retailingu. Třetí kapitola se zaměřuje na analýzu současného stavu obchodu na vybraném vzorku nejúspěšnějších českých obchodních řetězců. V závěru kapitoly jsou nastíněny možné prognózy vývoje obchodu pro rok 2008 a předpokládaný vývoj v následujících letech. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na běžné marketingové postupy obchodních řetězců. Jádro této kapitoly tvoří vlastní marketingový průzkum, jehož cílem je zjistit postoje chrudimských občanů k obchodním řetězcům.