Linguistic creativity in the language of print advertising
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2007
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This bachelor work deals with the language of print advertising. The work attempts to describe and analyze some of linguistic means that advertisers use to their advantage. It is mainly concerned with creative aspects of this type of language, with rule-breaking and intentional deviations which are intended to attract the audience. At the beginning of the work, advertising in general and basic terminology are introduced, followed by essential semiotic concepts. Subsequent chapters deal with words in advertisements and their formation, use of figurative language and sense relations. Main emphasis is put on the constructive use of linguistic creativity and altering conventional language. The last part of the work analyzes in detail several chosen advertisements and points out the most commonly used strategies.
Rozsah stran
62 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Anglický jazyk pro hospodářskou praxi
Studijní program
Filologie
Signatura tištěné verze
D16510
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
English, linguistics, advertising, semiotics, lexicology, Semantics, creative language, text analysis, angličtina, lingvistika, Reklama, sémiotika, lexikologie, sémantika, kreativní jazyk, textová analýza