Digitální knihovnaUPCE
 

Linguistic creativity in the language of print advertising

Bakalářská práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2007

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This bachelor work deals with the language of print advertising. The work attempts to describe and analyze some of linguistic means that advertisers use to their advantage. It is mainly concerned with creative aspects of this type of language, with rule-breaking and intentional deviations which are intended to attract the audience. At the beginning of the work, advertising in general and basic terminology are introduced, followed by essential semiotic concepts. Subsequent chapters deal with words in advertisements and their formation, use of figurative language and sense relations. Main emphasis is put on the constructive use of linguistic creativity and altering conventional language. The last part of the work analyzes in detail several chosen advertisements and points out the most commonly used strategies.

Rozsah stran

62 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Anglický jazyk pro hospodářskou praxi

Studijní program

Filologie

Signatura tištěné verze

D16510

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

English, linguistics, advertising, semiotics, lexicology, Semantics, creative language, text analysis, angličtina, lingvistika, Reklama, sémiotika, lexikologie, sémantika, kreativní jazyk, textová analýza

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced