Cílem práce bylo provést marketingový výzkum - analýzu požadavků a preferencí zákazníků pro kladkostroje zadaný firmou Transporta Chrudim, a.s. Teoretická část je věnována analýze zákazníků na průmyslovém trhu a metodě marketingového výzkumu - dotazování. Praktická část je rozdělena na tři fáze: fázi přípravnou, realizaci šetření, zpracování a vyhodnocení vrácených scénářů dotazování. V rámci přípravné fáze po identifikaci okolností vedoucích k výzkumu byl fomulován cíl výzkumu a zpracován plán výzkumu. Byly stanoveny okruhy informací, jež budou zjišťovány, zvolena metoda výzkumu (osobní a poštovní dotazování) a sestaven seznam dotazovaných, jež budou kontaktováni (projekční firmy a podniky ve východočeském regionu). Byl zpracován harmonogram výzkumu a byly stanoveny předběžné náklady na výzkum. Po zpracování vrácených scénářů byla vyhodnocena jejich návratnost a následně provedena tabelace a analýza dat a výsledky byly shrnuty.