Digitální knihovnaUPCE

Vítejte v institucionálním repozitáři Univerzity Pardubice, který zajišťuje přístup a archivaci plných textů odborných článků, příspěvků ze sborníků, kvalifikačních prací a vybraných publikací vydávaných UPCE.

 

Nedávné příspěvky

Náhled
ČasopisStatus neznámýpeer-reviewedpublished
2024/4 Ošetrovateľstvo a pôrodná asistencia
(Slovenská komora sestier a pôrodných asistentiek, 2024)
Náhled
Bakalářská práceOmezený přístup
Výzkum limitů lidských schopností u pilotů
(Univerzita Pardubice, 2024) Vilkov, Artem; Němec, Vladimír; Hůlek, David
Cílem této bakalářské práce bude výzkum faktorů ovlivňujících lidskou výkonnost pilotů v civilním letectví. Bude zde provedena analýza příčin vedoucích k vyčerpání pracovní schopnosti a prognózování vyplývajících následků. Dále bude analýza rozšířena o zkoumání vyvinutých systémů a metodik zaměřených na zlepšení vzájemné spolupráce členů posádky. Tato analýza vyústí ve vlastní návrhy, které umožní optimalizovat lidskou výkonnost v pracovních podmínkách a zvýšit úroveň bezpečnosti během letů.
Náhled
Bakalářská práceOtevřený přístup
Výroba a testování vzorků leteckých kompozitních materiálů v podmínkách DFJP UPCE
(Univerzita Pardubice, 2024) Filippov, Ruslan; Švanda, Pavel; Hůlek, Zdeněk
Tato bakalářská práce je zacílená na vytvoření způsobů výroby vzorků kompozitních materiálu a jejich následné odzkoušení v podmínkách Univerzity Pardubice, Dopravní fakulty Jana Pernera. Teoretická část popisuje kompozitní materiály, způsoby jejich výroby, druhy matric a pojiv, stanovení rozměru vzorku a parametrů pro provedení mechanické zkoušky a vyhodnocení výsledků měření vyrobených vzorků. Praktická část se zaměří na výrobu vzorků, provedení pevnostních zkoušek a vyhodnocení výsledků.
Náhled
Bakalářská práceOtevřený přístup
Teoretické využití technologických nástřiků při generálních opravách podvozků B737 ve společnosti CZECH AIRLINES TECHNICS, a.s.
(Univerzita Pardubice, 2024) Hönig, Jakub; Hůlek, David; Horálek, Pavel
Tato bakalářská práce se zaměřuje na technologické nástřiky v leteckém průmyslu, konkrétně na jejich využití při generálních opravách podvozků letounů typu Boeing 737. Práce se zabývá konstrukcí podvozků, druhy materiálů použitými v jejich konstrukci, povrchovými úpravami a speciálními technologiemi, jako jsou HVOF, pokovení zinkem/niklem, metoda Cold Spray a plazmové pokovování. Dále se věnuje environmentálním aspektům a změnám v průmyslu s ohledem na ochranu životního prostředí. Cílem práce je poskytnout ucelený přehled o této problematice a zhodnotit využití technologických nástřiků v údržbě letadlových podvozků.
Náhled
Bakalářská práceStatus neznámý
Inerciální Referenční Systém (IRS) a jeho využití v letecké navigaci
(Univerzita Pardubice, 2024) Lněnička, Jaroslav; Leuchter, Jan; Šustr, Martin
Cílem bakalářské práce je popsat a vysvětlit princip fungování Inerciálního Referenčního Systému (IRS) a jeho možnosti ve využití v letecké navigaci. Bude nutné se zabývat porovnáním se systémem INS (Inerciálním Navigačním Systémem) a zhodnotit přínosy především s důrazem na analýzu přesnosti ve srovnání se systémem INS. Dále by tato práce měla zhodnotit možnosti systému IRS v součinnosti s jinými navigačními systémy (např. GPS, GLONASS). Nakonec by práce měla vyhodnotit chybovost IRS v jednotlivých fázích letu.